Fundació Privada Tommy Robredo
11May/1519:36

UNA NUEVA ETAPA PARA LA FUNDACIÓN TOMMY ROBREDO

Tras seis ediciones de Open Santi Silvas, el torneo detiene este año su actividad a causa de los compromisos profesionales de Tommy que impiden que este próximo mes de Junio pueda estar presente en el Memorial. Por este motivo, la Fundación ha decidido no celebrar el torneo en 2015 y empezar a trabajar en la organización de nuevos eventos.

La Fundación Tommy Robredo quiere agradecer la colaboración de las instituciones, empresas, entidades, voluntarios y particulares que, de una manera u otra, han ayudado a hacer posible el Open Santi Silvas, que ha cumplido con su compromiso de dar a conocer el deporte adaptado en general y el tenis en silla de ruedas en particular. Los mejores jugadores de tenis del mundo han tomado parte desde su primera edición, en el año 2009, del Memorial, que se ha caracterizado por una gran respuesta extraordinaria por parte del público, las escuelas, los voluntarios y los patrocinadores que han ayudado a hacerlo posible. Más de 5.000 alumnos han participado del Memorial en sus sucesivas ediciones. Los circuitos adaptados y las conversaciones con los jugadores se han convertido, junto a la competición, en los grandes atractivos del Open, que ha acercado la sociedad al deporte adaptado y, al mismo tiempo, ha ayudado a reconocer el esfuerzo y el espíritu de superación de las personas discapacitadas.

La Fundación Tommy Robredo empieza ahora una nueva etapa en la que ya ha empezado a trabajar en la planificación de nuevas actividades dirigidas a todos los públicos, pero especialmente para los más jóvenes, y centradas en la mejora de la calidad de vida y la integración de las personas discapacitadas mediante la práctica deportiva. El compromiso de la Fundación es seguir trabajando en nuevos proyectos y futuras colaboraciones con entidades e instituciones, que próximamente se anunciarán.

15Jun/1417:57

Segon títol per a Gustavo Fernández

Gustavo Fernández ha revalidat el títol de campió del 6è Open Memorial Santi Silvas Ford Plan Adapta. El jugador argentí -número 4 del món- ha guanyat David Phillipson per 6-3 6-1 en un partit d’un gran nivell de joc que, tot i que ha començat molt igualat i amb oportunitats per als dos jugadors, al final s’ha decantat pel jugador argentí. Després de la final, Fernández ha assegurat que “empecé un poco desconcentrado, no enfoqué realmente lo que tenía que hacer pero sabía que si ponía mi esquema tenía chance de dominarlo. Él empezó jugando muy bien en un partido muy bien trabado, pero después de un par de juegos empezó a errar más y me sentí más cómodo para ganar“.

Fernández suma així el primer títol de la temporada i la segona victòria a l’Open Memorial Santi Silvas en la segona participació consecutiva al torneig que, en dobles masculins, s’han emportat David Phillipson i Stefan Olsson. David -finalista d’aquest any- i Olsson- guanyador en les quatre primeres edicions- s’han imposat a Martín de la Puente i Roberto Chamizo per un doble 6-1. El títol de doble femení ha estat per a Louise Hunt-Lola Ochoa (guanyadora i finalista, respectivament, del 6è Open Memorial Santi Silvas) que han superat Evelyne Claverie i Pauline Helouin 6-1 6-0. De la seva banda, Enrique Siscar s’ha proclamat campió del segon quadre masculí de l’Open Santi Silvas amb la seva victòria per un doble 6-0 davant Jean-Noel Joseph.

La Fundació Tommy Robredo també ha volgut fer un reconeixement a Javier Moreno, jutge àrbitre del torneig de les últimes edicions, i al jugador suec Stefan Olsson, guanyador als anys 2009, 2010, 2011 i 2012, que ha participat de totes les edicions del Memorial.

El director del Open Memorial Santi Silvas Ford Plan Adapta, Tommy Robredo, ha agraït a voluntaris, patrocinadors i jugadors haver fet possible la sisena edició del torneig, que finalitzat aquest diumenge al migdia. “Fem una valoració més que positiva del torneig que ens ha ofert un tennis excepcional, que ha omplert les grades del Club Natació Olot. Si a tot això, li afegim les visites de mil escolars encara ens fa estar més satisfets. Robredo ha afegit que “ara ens toca descansar una mica i començar a pensar en noves iniciatives per tirar endavant aquest projecte”.

14Jun/1418:28

Louise Hunt, guanyadora del 6è Open Memorial Santi Silvas

Louise Hunt ha guanyat el 6è Open Memorial Santi Silvas. La britànica, número 18 del món, ha superat 7-6 (1) 6-2 la valenciana Lola Ochoa en una final que s’ha hagut d’aturar durant tres hores a causa de la pluja. Ochoa ha començat guanyant 4-2 el primer set, però Hunt ha remuntat fins a forçar el tie break que, tot i que ha estat molt disputat, ha estat finalment per la jugadora anglesa. Al segon set, després d’un parèntesi obligat per la pluja, Hunt s’ha emportat el partit i amb ell el títol.

L’actual campió del torneig, Gustavo Fernández jugarà la seva segona final consecutiva del 6è Open Memorial Santi Silvas. Fernández ha superat Stefan Olsson (campió de les quatre primeres edicions) per un doble 6-1 i ara es disputarà el títol contra David Phillipson, que aquest matí s’ha imposat a Lahcen Majdi 6-3 7-6 (7).

La jornada d’avui també ha comptat amb un clínnic amb Marc López i Andrés Velencoso. Juntament amb Tommy Robredo han protagonitzat una exhibició aquest matí a la pista central del Club Natació Olot.

La pluja ha obligat a modificar la programació i els horaris de l’última jornada del 6è Open Memorial Santi Silvas, que començarà a les 9h del matí amb els dobles femenins entre Louise Hunt i Lola Ochoa, les dues protagonistes de la final d’avui. A les 11h del matí començarà la final individual masculina entre Gustavo Fernández i David Phillipson. A continuació, es disputarà el partit de dobles masculins entre Stefan Olsson i David Phillipson contra la parella guanyadora del partit que han de jugar a primera hora de demà al matí entre Roberto Chamizo-Martín de la Puente i Sebastien Husser-Thomas Vinatier.

13Jun/1416:49

Fernández-Olsson a les semifinals del 6è Open Memorial Santi Silvas

Gustavo Fernández i Stefan Olsson es disputaran demà l’accés a la final del 6è Open Memorial Santi Silvas. Fernández -actual campió- i Olsson –que ha guanyat el títol en quatre ocasions- jugaran demà una de les semifinals del quadre individual masculí que es preveu molt disputada. L’altra plaça a la final serà per al guanyador del partit entre David Phillipson i Lahcen Majdi.

Les visites escolars han estat protagonistes d’aquesta segona jornada d’Open Memorial Santi Silvas Ford Plan Adapta, que ha rebut la visita de la Unió Esportiva Olot i d’un grup d’usuaris de l’Institut Guttmann gràcies al suport de la Fundació Albert Bosch.

Demà els partits començaran a 2/4 d’11h del matí A les 12h, tindrà lloc el clínnic de Tommy Robredo amb Marc López, finalista de dobles de Roland Garros, i Andrés Velencoso. I a continuació, començarà la final femenina entre Louise Hunt i Lola Ochoa.

.

12Jun/1419:14

Gran debut de Gustavo Fernández

Gustavo Fernández ha debutat amb una victòria incontestable al 6è Open Memorial Santi Silvas Ford Plan Adapta. L’argentí, número 4 del món, s’ha imposat 6-0 6-0 davant José Coronado. Fernández ha iniciat així la seva segona participació al torneig, que va guanyar l’any passat i que fins al moment només havia tingut com a campió Stefan Olsson. Aquest matí, el quatre vegades campió del Memorial Santi Silvas s’ha imposat també 6-0 6-0 contra Thomas Vinatier.

En el quadre femení, Luz Esperanza Merry ha guanyat María Torres 6-4 6-1, Johanna Martínez 6-4 6-4 Pauline Helouine mentre que Lola Ochoa s’ha emportat el partit contra Evelyne Claverie 6-4 6-2. Demà debutarà la cap de sèrie del torneig, l’anglesa Louise Hunt.

A més de la competició, la jornada d’aquest dijous ha comptat amb la visita d’un miler d’escolars que han pogut participar de diferents estacions d’esport adaptat. Els alumnes han pogut provar els circuits d’esport adaptat i fer tota mena de preguntes als jugadors del Memorial, en una de les activitats amb més acceptació de la jornada.

Demà els partits començaran a les 10h del matí (consulteu l'Ordre de joc 13.06.14) a la mateixa hora que arribaran els primers escolars al Club Natació Olot. També demà, el Memorial rebrà la visita d’un grup d’usuaris de l’Institut Guttmann.

11Jun/1418:54

Sortejat el 6è Open Memorial Santi Silvas Ford Plan Adapta

El sorteig ha obert aquesta tarda el 6è Open Memorial Santi Silvas Ford Plan Adapta. En un acte que ha tingut lloc al saló de plens de l’Ajuntament d’Olot, han quedat configurats els partits del quadre femení i masculí (principal i secundari), que es començaran a disputar a partir de demà al matí. Vehicles de Ford Plan Adapta s’han col·locat davant l’Ajuntament d’Olot per poder mostrar la flota de vehicles amb la que es realitzaran el trasllat dels jugadors i que a partir d’avui s’han ubicat al costat de les pistes del Club Natació Olot.

38 jugadors prendran part del torneig, que compta amb alguns dels millors tennistes del moment. Destaca la presència de l’argentí i actual número 4 del món Gustavo Fernández, que torna a l’Open Memorial Santi Silvas per revalidar el títol aconseguit l’any passat. Fins al 2013, el Memorial només havia tingut un campió: el suec Stefan Olsson que aquest 2014 torna a Olot per intentar recuperar el campionat.

Demà, la jornada començarà a les 10 (per veure l'ordre de joc clica JUEVES_THU) i, a més de la competició, comptarà amb activitats dirigides als escolars. Un miler d’alumnes prendran part dels circuits d’esport adaptat de la Federació Catalana d’Esports de Persones amb Discapacitat Física. L’Open Memorial Santi Silvas vol ser la cita internacional de referència per al tennis de cadira de rodes a casa nostra. En la seva sisena edició, el torneig continua oferint una competició d’alt nivell per apropar la societat a l’esport adaptat i donar a conèixer i admirar els valors de sacrifici, compromís i lluita dels jugadors que en prenen part.

10Jun/1416:32

La Fundació Tommy Robredo i Tommy Robredo i Ford presenten el 6è Open Memorial Santi Silvas Ford Plan Adapta

El Pla Adapta de Ford s'ha convertit en el patrocinador principal del 6è Open Memorial Santi Silvas, que tindrà lloc del 12 al 15 de juny al Club Natació Olot. Aquest matí s'ha fet la presentació del torneig al concessionari Romacar ABS de Sant Just Desvern. Ha anat a càrrec del gerent de Rocamar ABS, Enrique Vidal; el gerent de màrqueting i responsable de RSC de Ford Espanya, Etienne Lagrange; Enric Botí Castro de la Peña, president del Consell Territorial de Catalunya de la Fundació ONCE i el president de la Fundació i director del torneig, Tommy Robredo.

Demà a les 17h, sorteig dels quadres del 6è Open Memorial Santi Silvas Ford Plan Adapta a l'Ajuntament d'Olot.

19May/1421:06

ACCEPTANCE LIST 6th OPEN MEMORIAL SANTI SILVAS

27Apr/1416:09

Entrega de los ACES solidarios en el Barcelona Open Banc Sabadell

Banc Sabadell ha hecho entrega a la Fundación Tommy Robredo de la aportación correspondiente a los 369 aces o puntos directos de saque registrados hasta este sábado en el en el Barcelona Open Banc Sabadell. En total se han recogido 24.000 euros repartidos entre nuestra Fundación, Manos Unidas y la Fundación Miquel Valls. El presidente de Banc Sabadell, Josep Oliu, entregó a Tommy Robredo el cheque que ha recibido la Fundación como entidad beneficiaria del programa ACES solidarios de Banc Sabadell.

22Apr/1421:07

Tommy Robredo Foundation, beneficiary of the ACES Charity of Banc Sabadell

Tommy Robredo Foundation is one of three entities chosen by the Banc Sabadell for the ACES Charity program. Our Foundation and the NGO’s Manos Unidas and Miquel Valls Foudation will receive €50 for every ace in the Barcelona Open Banc Sabadell – 62th Trofeo Conde de Godó. This great project was presented today at the Banc Sabadell stand and has been attended by Jordi Oliveras, of Tommy Robredo Foundation.

We want to thank Banc Sabadell for this initiative and for having chosen us!